Minimarket

Minimarket, min kärlek förra våren tror jag att det var. Deras blommiga satinjacka var mitt drömobjekt i flera månader, underbaraste jag sett. Kollade i gamla ELLE-tidningar och blev liksom nykär. DAGENS till Minimarket, en av mina favoriter bland svenska designers.
 
Varför jag inte köpte den? Den kostade drygt 3000 kr och jag kände att jag kunde leva med att bara drömma för att få behålla dem pengarna. Det här är de tre flickorna som designar för minimarket, systrarna Sofie, Jennifer och Pernilla Elvestedt, här på ELLE-galan förra vintern i sina egen-designade jackor.

I våras fanns en kopia på Gina tricot för ca 200 kr skulle jag tror, men eftersom de lagt in hjärtan och dödskallar mellan blommorna kunde jag inte köpa den. Varför förstöra en fin jacka med dödskallar, jag förstår inte poängen.

Hittade den här bilden i augusti nummret och fick världens snilleblixt.

Vad jag syftar på är strumbyxorna med ett ben i svart och ett i vitt. Superhärligt och jag har alltid velat ha dom. Kom precis på att jag nu har en användning för mina trasiga strumpbyxor som jag av någon anledning har kvar.
Alltså, jag klippte av det benet som var trasigt på ett par gula strumpbyxor och ett par bruna, satte på mig båda samtidigt och så hade jag plötsligt ett par minimarket-wannabe strumpbyxor. Duger för mig. Så imårrn blir det nog tvåfärgat.
Puss, nu ska jag kolla på Titanic

FÖRRESTEN!!! Jag glömde sminket i skolan idag så imorgon blir det en söndergråten (efter att ha kollat på Titanic) och osminkad Therese som kommer till skolan...


Kommentarer
Postat av: Shubakkan

JAG VILL OCKSÅ HA EN SÅN DÄR JACKA! Bajsfina 8(

2008-12-16 @ 21:52:32
URL: http://shubakkilukka.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vill bara tipsa om att speed-datingen blev uppskjuten till efter jul, och att en kille vid namn Vidar ska delta då ;)

2008-12-17 @ 16:45:45
URL: http://carolinebahrman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0