MAMMA MIA!

Hej bloggen och läsare, jag känner att det var ett stort misslyckande att missa bloggandet igår... Inte bra.
Iallafall pluggade jag biologi långt in på småtimmarna i torsdags och vaknade igår, helt slut och verklingen inte in the mood för att klä upp mig. Fick bli mina baggy jeans, ribbat boxarlinne och håret uppsatt i en knut. Inte en av mina bättre kläddagar kanske, vilket jag fick lida för senare på dagen när jag blev piggare och väldigt sugen på att vara uppklädd.

Så när Erik ringde och sa åt oss att komma sit jublade jag inombords efresom jag nu hade en anledning att byta om. Latexkjolen, lila paljettröja och utsläppt den här gången. Tror jag måste fixa luggen snart, jag ser nästan inget nu för att den är så lång.

Ja, och sedan såg jag den bästa filmen någonsin, Mamma mia! Oh ja det blir HELGENS till och med!

Helt underbar: musiken gör att man bara vill hoppa runt och sjunga, kläderna gör att man längtar efter sommarkvällar vid medelhavet då man kan klä sig i tunna vita tyger och Maryl Streep får en att tro på livet ordentligt! Maryl Streep, jag bara älskar att hon kan se sexig ut, även fast hon fyller 60 i juni och har hängselbyxor genom hela filmen. Hon är ju med i Djävulen bär Prada där hon också är bara bäst. Hennes jobb i den filmen skulle jag kunna dö för. Eller jag skulle nästan hellre vilja ha Anne Hathaways jobb och springa ärenden i affärer och köpa sjalar och hämta kläder hos märkesbutiker. Och ni vet, med den där latten i handen. 

Ibland älskar man ju sånna dagar när man är hemma och bara kan gå runt i mysiga kläder hela dagen. Idag var en sådan dag, och jag märkte att mitt hår blir himla lockigt om jag inte gör något med det.

Jaja, nu tror jag att jag ska gå och kolla på Mamma Mia.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0