Äntligen bloggare!

Det här är något helt nytt för mig. Det närmsta jag någonsin kommit att blogga är att skriva dagbok, men det har ju ingen annan läst...
Så hur kommer man på tanken att skaffa en blogg när man fram tills nu inte ens fattat poängen med att verken skriva eller läsa en blogg? Jag måste nog säga att det är mycket min fina Lina Öbergs förtjänst eftersom hennes blogg linasvea.blogg.se (lite smygreklam) har fått mig att förstå. Jag tänkte, om hon kan så kan väl jag? Sen kom jag på att mitt liv nog är sjukt ointressant och jag bestämde mig för att de var en dum idé, packade undan alla drömmar i en låda som jag tänkte öppna någon gång när mitt liv blivit viktigt och intressant. Men någonstans i mitt bakhuvud låg min lilla längtan ändå...
Och sen kom då igårkväll, när jag försökte diskutera med alla i min närhet om vad jag skulle ha på mig idag. Men tro det eller ej; ingen orkade lyssna på mig och sket typ fullständigt i vad jag skulle ha på mig! Sur och utan att veta vad jag skulle ha på mig la jag mig i sängen, kollade igenom ELLEs november nummer (som förresten har ett skitmysigt reportage om Mini Andén) och bläddrade igenom hela min garderob i huvudet. och sen bara kom jag på de, att de va ju de här jag skulle blogga om; kläder! Kläder som just nu (på delad förstaplats med fika och skola) är mitt liv! Och nu kommer jag ha massor av möjligheter att diskutera mina klädval, och ni som inte orkar bry er om det kan ju bara skrolla förbi! Awsome!

Namnet ja, det säger ju sig självt. Kunde inte ta theresekläder eftersom ä inte kan vara med i namnet och thereseklader inte är så himla snyggt. Fick bli theresegarderob helt enkelt. Självklart kommer jag inte tvinga mig själv att bara babbla om kläder hela tiden, är det något annat viktigt jag känner att jag måste få ur mig blir ni nog tvugna att läsa om det också.

DAGENS, tänkte att jag skulle ge er en sån, och idag måste den nog gå till Sex and the city - filmen som dels är så sjukt bra men som idag gav mig idén att använda mitt nitbälte som midjebälte. Ni vet, som Carrie har, fast hennes kostade nog en liten slant mer än vad mitt gjorde... Hur som helst tycker jag själv att det var snyggt och förtjänar DAGENS.


Dags och sova (eller säger man dags att sova?)
Imorgon blir det nog jeans, alla bara klagade på att jag såg ut att frysa i mina nylonisar som jag hade idag...

Puss på er


Kommentarer
Postat av: haniiiii

THERESE E SÖT ! <33333333333333333

2008-11-04 @ 09:45:25
Postat av: Lovisa

Tjena tjejen! Vad roligt att du har skaffat blogg :D

Jag funderade på att göra det förut och då skulle jag förmodligen skrivit om exakt samma sak!

Lycka till med bloggandet!

2008-11-04 @ 11:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0