Goa Göteborg

Hellohello
Tänkte börja med att säga att jag faktist tog med mig dator till Göteborg så att ja skulle kunna blogga när jag inte hade nåt bättre för mig. Tyvärr är jag den mest otekninska människa som lever på jorden och lyckades inte förstå hur jag skulle koppla upp på nätet innan batteriet tog slut och jag hade såklart glömt elsladden hemma.
Men nog om att jag är en stor idiot och över till världens (eller okej, Sveriges) bästa stad: GÖTEBORG!

 Skulle jag beskriva Göteborg för någon skulle jag säga att det var som ett mysigt Stockholm eller en stor vertion av Uppsala: det är en storstad, men det är fullt av parker och träd och på något sätt känns staden ganska lugn och mysig. Eller jag tar tillbaka det där med lugn, det är kaos överallt, fullt av människor. Fast det gjorde inte mig något, visst varannan människa är ful och ser ut som att dom inte köpt ett klädesplagg sedan hemska 90-talet, men den andra hälften är sjukt snygg att kolla på. En sak jag inte riktigt fattade var att alla gick runt i pälskappor... Har den här ta-hand-om-naturen-och-köp-naturvänliga-kläder hysterin gjort att vi glömt bort att pälsarna faktist har levt en gång? Vill inte låta som en vegan eller något men päls, inte så snyggt... Trodde jag iallafall, men efter den här helgen har jag nog ändrat mig lite. Fast tycker fortfarande att en pälskappa är lite för mycket, men såg en tjej som hade en pälsbasker. Hon var en av dom som jag la märke till; ankelboots, trenchcoat, volangklänning, fransig indianväska och runt halsen ett aslångt halsband med ett stort peasmärke på. Och så pälsbasker på det. Låter asfult men shit va cool hon va. Hennes kompis däremot såg ut som en fet björn (hon hade pälskappa). Inte lika snygg.

Iallafall, shopping för hela slanten. Vad är bättre än att mamma säger åt en att lämna plånboken hemma när man åker på en planerad shoppingresa till underbara Göteborg? Inget! Eller okej, att jag fick shoppa åt min brorsa också gjorde ju inte saken sämre.

Brorsan, efter en dag av shopping med mig; helt slut och överöst av kassar. Så, vad tycker jag om killavdelningarna? Faktist så vet jag inte så mycket mer nu än innan, för jag lackade på att brorsan aldrig ville testa dom kläderna jag gav honom, så jag gick därifrån. Men lita hann jag nog se. Allmän fakta är ju att det inte finns så mycket för killarna om man inte är miljonär. H&M, JC, Weekday... Ah, thats about it. Om man inte i miljonär som sagt, då kan man ju dra en NK... Synd om er killar, det tycker jag verkligen. Det finns inte mycket att välja på i varken affärväg eller klädväg. Byxor, tröja. Det är det ni kan ha på er. Ska jag säga något, köp en lagom tajt svart skjorta med ränder i någon rolig färg. Assexigt med jeans, finbyxor eller bara uppknäppt till shorts sommartid. Cardigan är ju aldrig fel heller.

Back to me, jag köpte iallafall en volangklänning. Tror att jag blev inpererad av den där tjejen... Blev ett smalt svart midjebälte med nitar och en latex kjol också, awsome. Och just det, rosa raggsockor! Inte så high fashion men ooh så skönt!

Dags och sova, DAGENS går till Gossip Girl som jag följt på senaste. Fett snygga kläder, älskar det.
Puss

Kommentarer
Postat av: peder

asså guuud, jag älskar göteborg, den är bara för mysig. jag föredrar däremot päls, väldigt fasion, jag använder det som underkläder mest i och för sig, och tight sting ska de vara så de kittlas lite mellan skinkorna när man går eftersom att pälsen fladdrar lite, men fungerar även som ansiktskräm också, asså päls,

2008-11-10 @ 15:48:01
Postat av: hanniiii

hahahah asååå en där peder vet verkligen vad han sackar om ;) glöööm inte bort dagens ;;; JOHANNANA Q"!!!!!! ihhiihih <33333333

2008-11-10 @ 20:31:04
URL: http://meiitan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0