Jag är bara för rolig ibland...

Okej, jag klippte mig igår, långt innan jag skrev gårdagens inlägg. Jag kände bara att jag inte ville förstöra det roliga i att komma till skolan och se alla bli jätte chockade och påpeka hur snygg jag var i håret (vilket typ alla gjorde, mihihi)). Det bästa är när någon frågar "Det är ju så himla tydligt att man har det så det är ju egentligen en skitdum fråga, men alla ställer den, inklusive mig själv när det är någon annan som har klippt sig.

Iallafall, efter skolan igår gick jag och Erik direkt till Salong Hairmony där jag tänkte klippa mig. Vi cyklade dit medan ett stort gäng på kanske nio personer sakta men säkert droppade in medan jag satt och klippte mig. Jag vill gärna tro att alla dessa människor kom dit för att de absolut ville vara med mig, men jag vet att så inte är fallat. Enda anledningen är att man får gratis varm choklad och kaffe medan man väntar. Jaja...

Jag får alltid en känsla av lyx i mig när jag går in hos en frisör. Som att få manikyr eller massage eller lämna in sina kläder på kemtvätt. Att få håret tvättat hos en frisör måste vara det bästa som finns! Efter att ha klippt mig själv i nästan två års tid uppskattade jag allting ännu mera och satt därför och njöt genom hela klippningen. Eller ja, nästa då. Fram mot slutet när min frisör hade bestämt sig för att föna varje hårstrå var för sig i fem minuter började jag tröttna lite och när hon sedan började platta min lugg med en pytteliten plattång som jag påstod var av men hon sa var på (min lugg blev inte ett dugg platt efter tio minuters plattning med den) ville jag bara ställa mig upp och gå. Lite smått irriterad och 320kr senare gick jag och de andra iväg ifrån salongen till Åhlens för att köpa hårfärg. Där och då var jag ganska missnöjd med håret men när jag väl fått gå hem och färga det och sedan platta luggen med min egen (fungerande) plattång kändes allt prima! Så jäkla nöjd, det blev precis som jag ville ha det! AWSOME! 
Och mina kära vänner, här kommer det otroligt härliga: Sofia Härd färgade också sitt hår från blondie till brownie, så nu är vi brunetter hela bunten!
Se bara så glada och nöjda vi blev.
Så jag tackar Unni och Sofia för hjälpen med färgningen, puss 

DAGENS
går ju helt klart till mig och Sofia i våra underbara hår. Och det bästa; det luktar ju så jäklans gott! Love it!

Tack för idag, puss


Kommentarer
Postat av: sofia HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRD

hahahahaahhaa du tog bilden med cp handen!

2008-11-20 @ 21:53:51
URL: http://sofiahard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0