Lifestyle

Jo men visst, dags att verkligen ge hela mitt liv till modet. Eller iallafall omge mig med det twentyfourseven som man säger haha.
Jag ska göra om mitt rum helt enkelt. Insperation: moderedaktion. Fatta härligt att ha hela väggar med inspererande bilder från modetidningar, teckningar jag själv ritat, tygprover, tavlor med härliga mönster och bara allmänt roliga grejjor som får fantasin att flöda! Så det ska jag fixa, är väl gasnka lätt att bara göra en skitstor anslagstavla och smälla upp på väggen. Funderar på att rensa bort alla gamla böcker ur bokhyllan och allt annat skit jag har i den och sen bara kasta ut den jäkla bokhyllan. Vad ska jag ha den till egentligen? Så kan jag köpa ett sminkskåp istället och så får jag en hel vägg över som jag kan sätta upp massa krokar på där jag kan hänga klänningar, accesoarer och annat kul.
Fast mest av allt vill jag att pappa ska göra iordning vinden där jag kan få ett ordentligt syrum så jag kan börja göra kläderna jag ritar. Just nu finns det inte riktigt plats, symaskinen står nere i tvättstugan där det bara är fullt med tvättmedel och städgrejjor. Finns inte direkt någon plats för mig att köpa tyger...
Så nu börjar det, my new fashion lifestyle, nu e de på rikt! Awsome.

Lets face it, ibland orkar man ju faktist inte bry sig om vad man har på sig. Om man mår skit någon dag, vilket händer, då åker mjukisbyxorna på. Man skulle kunna säga att kläderna återspeglar mitt humör. Men dom flesta dagarna mår jag ju bara primaballerina och då lägger jag nog ner gasnka mycket tid på att bestämma vad jag ska ta på mig. För att göra det lite lättare för mig själv brukar jag bestämma en grej jag ska utgå ifrån. Det kan vara allt ifrån ett par byxor till ett halsband eller ett par skor. När jag bestämt mej för något tar jag bara saker som passar till, eller egentligen inte... Har jag tillexempel bestämt mig för ett par klackskor tar jag gärna på mig svarta enkla kläder, gärna lite rockiga, medan jag helst sätter på mig stora kängor om jag bestämt mig för en klänning.
 Som den här outfiten ur Luellas kollektion höst/vinter - 07/08. En supergullig bebisrosa tyllklänning med blommor i uringningen, med klackskor hade det varit lite för mycket, men med en oversized svart kavaj och kängor( vet inte om hon har det, men jag hade gett henne det) så funkar det alldeles perfekt. Kanske blir en liten imitering av den här imorgon, om jag pallar. Vem vet, humöret kan ju skifta och då blir det mjukisbyxor. Som sagt.

Vet att jag borde leva här och nu, men kan inte hindra mig själv från att längta tills jag är vuxen och har karriär. Jag vill vara en sån man ser på stan i klackar, pennkjol och kavaj. Superviktig och alltid på väg någonstans i något ärende. Och alltid en take away-latte i handen. Just det där med latten längtar jag särsilt mycket efter haha. Klart jag kan köpa en sådan nu och gå runt med, men det har inte riktigt samma effekt. Så DAGENS till take away-latten, den bästa (och godaste) accesoaren du kan få tag i. Om du är arbetande och viktig, vill säga.

Hörs då.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Du är så söt! Take away-latten som bästa möjliga accesoar!:P Men jag förstår verkligen vad du menar med att springa runt i råsnygga kläder och vara viktig. Fabulous!

2008-11-13 @ 16:24:41
Postat av: Schiller

THERESE du kommer så få betala för det här!!!!

2008-11-13 @ 19:55:21
Postat av: Schiller

heh oj glöm vad jag sa <3

2008-11-13 @ 22:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0