Modeikon?

Funderat lite på vad en modeikon är, och har kommit fram till två olika förslag och kan inte riktigt bestämma mig för vilket som är rätt:
a) En person man har värsta kollen på, vet vad den äter, gör o hur den klär sig och så försöker man vara exakt som människan.
b) En person man helt enkelt tycker klär sig snyggt och som man inspereras av.
Det va dom två. Så vilket är rätt? ingen aning, men är det a, har jag ingen men är det b har jag ganska många. Men om det nu skulle vara förslag a, bestämde jag mig för att testa det (iallafall kläddelen), och så började letandet efter en person jag kunde klä mig som. Hittade den här bilden på Karin Winther i ELLEs artikel om IT-girls
varför inte liksom!? Och förutom den coola stilen: tjejejn skriver i ELLE (mitt mål i livet), har blivit utsedd till Sveriges bäst festklädda, hon är DJ och var min idol för typ 1 o ett halvt år sen (hon fick mig o vilja ha latexlegginsar, som ja självklart inte hade råd med)!! Säger bara She is my perfect MODEIKON!! Hur som haver...vet inte hur likt det blev men försökte iallfall!
 Det här är jag, Ann Therese Östman (som förresten är vad jag heter), fortsätter ni och läser min blogg kanske ni får se mitt ansikte någon gång. Om ni har tur...
Jaja, jag bytte den blåa kjolen mot en vinröd och satte på mig min midjekorta kavaj, som förresten är ett annat dunderköp från förra veckans deppshopping! Har letat efter en sån sedan i sommras! Sen var det på med mina rosa plast-nät-skor från skopunkten och ut i kylan o halkan. Ett tips, ha inte plastskor när det är halt ute...

Nöjd med kläderna kom jag till skolan där de första jag får höra är " Sa inte du att man inte kunde matcha rött o rosa?" från Kristian. Fan, det hade jag ju, så jag drog till med en "Men den e ju vinröd!" och kände mig lite bättre, men bara lite. Så Kristian (om du läser) lyssna inte på mig så mycket, för jag vet nästan aldrig vad ja snackar om. Fast måste ju säga att jag har rätt ändå, vinrött och rosa funkar, det gör INTE rosa och orangeröd! Hm, vi får väl se hur lång tid det tar innan jag kommer till skolan och har matchat dom färgerna, för det lär hända, det lovar jag...
Andra klagomålet för dagen var att jag måste skriva om killkläder, annars blir de ju inget skoj för killar att läsa... Nåja, tänker ta till mig kritiken, men skriver inget om det idag tyvärr. Men jag åker till Göteborg imårrn där jag ska leka personal shopper åt min lilla bror, så efter det har jag nog massor att säga om killavdelningarna på stan!

DAGENS goes to nya nummret av ELLE som damp ner i våran brevlåda idag. Nu kan jag sitta och mysa med min tidning på flyget imårrn, awsome!

puss o gonatt

Kommentarer
Postat av: Kas

Jag lovar att ta det du säger med lite mer en nypa salt. Men jag va den som påstod det först tror jag, hehe så jag tycker också det. men det va fint, lr coolt om inte annat :P

Du kan börja skriva om mina kläder, så kan vi gå och kolla i uppsala och kommentera deras killavdelningar. Då får du lite små analyser av mig du kan lägga till ;) haha

2008-11-06 @ 22:56:24
Postat av: Muttan

therese e sötast , fin bloggggggggg <333

2008-11-07 @ 14:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0