Smällkaramell

Härliga tider nu när de börjar bli vinter! Eller inte... Hur kul är det att tvinga sig upp i mörkret på morgonen för att klä på sig, för att sedan titta ut geonom fönstret och se att det regnar och för att ännu mer sedan märka att eftersom det var så dåligt ljus vid sminkspegeln har man lagt liiiite för mycket smink bara, så man blir tvungen att göra om allt igen? Inte så roligt, och precis vad som hände mig.
Men när jag ändå var igång och sminkade om mig kände jag att den här dagen behövde piggas upp och satte på mig mina röda strumpybor istället för dom svarta. Awsome! Funderade på att ta på mig ännu mera färg men hittade bara ett rosa linne, och alla vet ju vid det här laget att rött och rosa inte funkar... Så på med mina bruna ankelboots och sedan drog jag ut i dugget till skolan. I mina röda strumpisar!
Hade det varit i våras hade ingen förvånats över att se mej ha röda, rosa, lila, gula ben, fast över sommarn har jag liksom glömt bort dom. Men nu åker dom på igen. Varför inte våga vara färgglad liksom? Dessutom skrev dom i ELLEs underbara oktobernummer (jag vet, jag tjatar om det hela tiden) att färgglada ben syns på catwalken överallt och att det är ett superviktigt plagg i höst. Om man nu kan kalla det ett plagg, men dom kallade det iallafall en riktig trenmarkör haha som att man bryr sig, tycker man det är snyggt så tycker man, om inte, vad spelar det för roll att alla modedesigners gillar det just nu?
Men, det är faktist sant. Kolla en modevisning och jag lovar att du ser iallafall ett par kalasbrallor i någon rolig färg. Här är rosa ben från Sonia Rykel och oranga hos Luella Bartley tillexempel.

Allmänt är det ganska färgglatt mode just nu, tillexempel gjorde John Galliano en hel show inspererad av Arabstilen med färgsprakande harmebyxor och paljettoppar till. Indianinpererade kläder och mönster hänger kvar sen i våras precis som hippiemodet, men sen har vi då det svarta som alltid kommer finnas där och som vi alla älskar. Man, eller iallafall jag, tycker att ett svart plagg är det mest naturliga som finns. Det har vi Rei Kawakubo att tacka för. Hon är designer för Comme des garcons (som förresten gjort en kollektion med H&M som släpps på torsdag) och man brukar säga att det var hon som uppfann det svarta i och med hennes kollektion Destroy 1982 då modellerna stampade in i svarta kängor och svarta trasiga kläder på catwalken. Så, Rei is kind of my god; svart är min älskling.
Annars är det ögonlock som målas blåa eller guldiga och läpparna är lysande röda. Skithett om jag får säga det själv, men bara om man har rätt läppar. För er som har lagom små läggar, go for it, jag tror jag har för stora läppar för det tyvärr... Men det är ju bara nu, om en vecka eller så har jag ändrat mig. Men tills dess nöjer jag mig med att måla naglarna röda.

DAGENS? Hm...Tyvärr Johanna, men hittade dom här skorna i nya ELLE. Jag är svag för högklackat  just nu, ännu värre för ankelboots så dom här gör mig helt skakis. Tyvärr är det GUCCI, så vågar knappt tänka mig vad dom kostar.


Puss på er


Kommentarer
Postat av: anki

tessan jag älskar att du börjat skriva blogg <33333 pusspusspuss

2008-11-10 @ 23:08:08
Postat av: johanna

fettt elak therese :( jag ville ju vara dagens :P

2008-11-10 @ 23:27:40
URL: http://meiitan.blogg.se/
Postat av: din trogna peder

Jag bara älskar ansiktskräm, den får min hud att bli mjuk och len.

Jag älskar också ankelboots och men ej högklackat, de är som om man försöker få vanliga små klackar att verka dåligt för att dom är lägre, lågklackskor är däremot ett "plagg" som skriker ut stil, klass och elegans även om man inte tror det.



FAKTARUTA!

len, ordet, som liknar ordet "lem" som är ett "smeknamn" på penis. som också är en egenskap av en mans "lem" alltså len. / Peder, i want to make the world silkysmooth, just like zohan

2008-11-11 @ 01:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0