Härliga tider och duggregn

Goddagens
Jag blev utmanad av Ms Mathia igår att ta på mig något jag själv sytt. Så idag blev det den höga kjolen jag sydde på syslöjden i våras. Hade det inte varit för Mathias utmaning hade det nog blivit mjukisbrallorna idag, det är en sådan dag idag... Så jag antar att jag har Mathia och tacka för att jag inte ser ut som en lodare idag. Så tack!
(Kjolen och en bit av min garderob, kärlek!)
Hennes lilla utmaning gick ut på att hon skulle ta på sig en grej hon sytt själv om jag gjorde det. Vet inte vad jag hade förväntat mig men hon hade en typ klännig-tunika på sig, den var skitfin!
Hittade en klänning också som jag sytt själv imorse när jag skulle bestämma vad jag skulle ha på mig. Den hade jag helt glömt bort, så det var kul, men den är aldeles för sommrig för att ha på sig nu. Får vänta tills i sommar helt enkelt. Gud vad jag längtar dit. En sak om det skulle vara ordentlig vinter med snö och helt torrt i luften, att det är så här fuktigt ute gör inte direkt underverk med mitt hår. Eftersom jag är en krulltott som gärna har plattat hår nu för tiden har håret en tendes att bli sådär fult smålockigt. Så att platta håret en dag när det duggar ute är bara waste, vilket det gör varje dag nu. Man blir ju bara så himla trött på allt.

Som tur är träffade ja Lovisa (min kusin) och hon lyste upp hela min dag med sin fina lugg och sina rosiga kinder! Förtjänar verkligen DAGENS eftersom hon verkligen gjorde min dag idag! Hon är alltid så himla fin och fräsh och alltid full av idéer. Puss på dig, verkligen kul och träffas!

I helgen ska jag ut på en typ öde ö och bara klafsa runt i mina blommiga gummistövlar. Inget internet, så nästa inlägg blir tidigast söndag kväll. Ses då, puss

Kommentarer
Postat av: erikiiis

ödee ö ? whhaaaat? <33

2008-11-14 @ 18:13:46
URL: http://erikaaaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0