Aldrig i livet

Nu sitter jag i skolan med några små härligheter och diskuterar livets mening. Det vill säga kläder och utseende. Just nu ligger Maria Köhlich på ämnet, vi bara tycker hon förtjänar DAGENS idag eftersom hon var osminkad. DAGENS till alla andra som också vågar vara osminkade, ska bara säga att jag inte är en av dom. Vågar inte ens skippa maskaran så man ser så där naturligt gullig ut med jätteren hy. I våras var det den naturliga looken som syntes på catwalken; ljusrosiga kinder, hudfärgade läppar och brun maskara på överfransarna. Att ha det sommartid är ju inte så jättesvårt, då är man ändå alltid osminkad så att man kan bada, dessutom är man brun. Men att ha det nu när man är blek och det börjar  bli mörkt och ruggigt, alla färgar håret brunt och sminkar sig allt svartare och svartare, det är mycket coolare än att följa trenden när den är.


Det var två minusgrader ute när jag gick till skolan imorse. Smart som jag är tänkte jag, hm då tar jag på mig fyra tröjor så blir jag varm. Borde kanske ha tänkt på att jag kanske skulle ta något annat än nylånstrumpbyxor och klackskor, men det gjorde jag inte så jag frösbara ihjäl litegrann när jag gick till skolan. Men vill man vara fin får man lida pin, som man säger!

Imårgon blir det vida jeans och kanske paljettröjan. Vad är grejen med det liksom? Jag är egentligen helt chockad, för två år sedan var det ÖVER MIN DÖDA KROPP att jag någonsin skulle sätta på mig ett par höga eller vida jeans och paljetter var ju ännu värre...
Fast det är ju så jäklans snyggt. Hittade den här bilden på Rachel Bilson, vida jeans och sådant där band i håret som jag inte vågat ha än. Kanske vågar snart, vi får se. Jag måste vara modig!

Jeansen var inte så jäkla snygga i benen, men fint med flip-flops. Inte riktigt sesong dock...

Aja puss




ps sofia är bäst


Kommentarer
Postat av: peder

paljetter är mitt liv, jag älksar paljetter, paljetter paljetter paljetter.

årets mode, enligt mig, ansiktskräm med aloe vera smak. ibland funkar jordgubb också.



FAKTA RUTA!

Det finns fler än 500 namngivna fobier.En av de mer sällsynta är hoplofobin där man är rädd för brandbilar



Oh yes, the peder is back

2008-11-17 @ 17:42:38
Postat av: Berit

Andra extraordinära fobier är bl.a. paraskavedekatria = rädsla för fredagen den 13 och hippopotomonstrosesquippedaliophobia= rädsla för långa ord!

någon som känner igen sig?

muhuahhaha nationalencyklopedin, någon som blev lite skrajjsen mån tro?

2008-11-18 @ 20:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0