Lite 1500-tal kanske?

Okej, jag behåller kjolen, nu river jag av lappen! Jag hade kjolen idag och den var underbart härlig att leka med, tyckte både jag och alla andra. Den var superkul och gå i också och jag älskar att sticka ut. Kommer nu ihåg indianmodet jag nämnde i  inlägget "Smällkaramell"? Måste säga att det här är lite indian. Lite..

Framför mig ligger en kväll av ritande och syande (är det ett ord)! Borde plugga historia, men ärligat vad väljer man:

1. Läsa om renässansen och reformationen under 1500-talet.
2. Rita massor av klänningar och pyssla runt i systugan.
Hm... det första låter ju så in i bomben frestande men jag faller nog för 2an. Så, det är ju ELLE-klänningen jag ritar på. Just nu sitter jag och letar bilder på internet som jag kan bli insperarad av.

Jag älskar volanger och nitar vill jag verkligen ha med på något sätt. Både volanger och nitar är väldigt modernt just nu och eftersom jag får för mig att de dömer efter hur moderiktig man är, är det väl bäst att ta något som ligger på modet men som jag också tycker är snyggt. Den lila klänningen i mitten, älskar delen kring brösten. Ja, men nu så ska jag rita lite, blir det något vackert kanske jag laddar upp det.

DAGENS till all snö, jag älskar snön, allt det mörka blir så ljust. Dessutom kan man ha mössa och vantar och halsduk! Jättehärligt!
GÅRDAGENS också; ENSAM MAMMA SÖKER FINALEN!!! Har absolut inget med kläder att göra, men åh så härligt lycklig man blev när de såg så kära ut! En grej kan jag säga, den ena mamman, Johanna, har världens underbaraste hår och är frisör! Hon har två döttrar, fatta vilket underbart liv fyllt med hårvårdsprodukter och fina frisyrer de kommer ha! Åh..

Jaja, ses


Kommentarer
Postat av: Gioeli

älskar du fortfarande snö efter idag? ;)

2008-11-25 @ 18:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0