Pärlor och Couture

Vaknade till första advent av att pappa satte på Gavin Degraw på högsta volym så huset skakade. Härliga tider. Han ville få mig att gå upp så att jag kunde hjälpa honom att julpynta huset. Men jag hade ju en kjol och jacka liggande nere på stan som jag var tvungen att kila iväg och köpa.

Livet skulle vara underbart om man bodde i ett hus tillsammans med alla sina välklädda kompisar och delade en stor fet garderob. Då skulle man inte behöva fundera över vart någonstans i stan ens kläder var, allt skulle vara på ett ställe. Tyvärr är det inte så, så när jag ändå var ute och cyklade hämtade jag mina skor hos sofia och en hel kasse full hos Unni med bland annat änglavingar och balklänning i.

Sedan kom jag ner på stan och mötte lukten av tant. Hela stan luktar av det, kände mig lite malplacerad i min turkosa volangklänning bland alla gamlingar som var ute och shoppade järnet bland hemmastickade vantar och brända mandlar. Drog mig snabbt till H&M där allt kändes normalt och tryggt (dvs inte så mycket tantlukt) och köpte mina kläder(bilder kommer imorgon skulle jag tro). Överlassad av kassar men skitnöjd cyklade jag hem där julpyntningen var i full gång. Shit nu är det typ jul på riktigt och jag har fortfarande inte börjat tänkt på det där med julklappar...

Pappa kom hem igår efter några dagars arbete med en modetidning åt mig. Blev lite småchockad, har aldrig hänt förut. InStyle, på engelska och allt så det är bra träning. Iallafall, Crazy For Couture, ett modereportage med couture kläder. Om någon inte vet vad det är så är det oftast handsytt, vackra tyger, mycket detaljer och kommer från Paris. DAGENS, DAGENS, DAGENS till den här underbara klänningen från Gorgio Armani Privé. Älskar Pärlor!

Okej puss


Kommentarer
Postat av: Elin Löfgren

heej, måste bara säga, grymt snygg header (:

2008-11-30 @ 22:46:54
URL: http://sanningenochlognerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0