ringaren

Underbart är det när man hittar nya sätt att kombinera sina kläder eller nya sätt att använda dom på. Som idag, en tröja blev till en kjol. Har aldrig tänkt på att använda den tröjan som kjol. Finfint.

sommriggt!!

Träffade lina idag och fikade med henne och några andra väl utvalda. Det var mysigt och träffa henne, hon är nyhemkommen från Egypten, och hon var visst brun, fast hon förnekar själv.
Pless hittade sedan sin kära Sweet keps på SKANK, hon grät nästan glädjetårar av lycka, vilket gjorde mig lycklig. Den är väldigt cool faktiskt och hon ska köpa den så fort hon fått pengar från sitt sparkonto (jobbigt att behöva ta därifrån för att köpa en keps men fan den är ju skitsnygg).

Sen gick vi till Olssons tyger hon och jag där jag köpte gult och mörkrosa tyg. NU ska här sys den där förbannade klänningen jag pratat om så länge. Och varje gång jag köper tyg blir jag lika glad för att det är så billigt och bra att sy sina egna kläder. 70 kr och det kommer bli en klänning. Hur bra som helst.
Tog också en sväng in H&M. Just nu är ringar mitt favoritsmycke, så jag drogs till smyckesavdelningen där jag inhandlade 10 ringar... Ja, lite tråkigt att köpa dom bara sådär liksom, då har dom ju inte direkt någon historia eller "personlighet". MEn jag ska blanda dom med mina andra ringar som har det, som den från kanarieöarna som jag köpte på melleniumskiftet, eller den från öland jag köpte för några sommrar sedan, eller den jag fått av mormor som är så liten att jag bara kan ha den på lillfingret (hon kan säkert ha den på tummen, sjukt smala fingrar!)


På tal om mormor och ringar så ska jag på baletten Ringaren i Notredame på stockholmsoperan med henne på söndag. Det ska bli supernice.

Nu måste jag plugga, tengo un prueba the español mañana (lite skillad är jag allt. Eller?).
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0