ton i ton

Gjorde mitt första inköp från Cubus här om dagen, det blev en ljusgrå klänning som jag själv tyckte var väldigt fin men jag hade lika gärna kunnat låta bli.

200 spänn men eftersom det var 25% så blev det ju bara 150, ganska billigt för en klänning. Men jag tycker det var väldigt dåligt utbud, väldigt tråkiga och vanliga kläder. Hoppas dom får in lite roligare grejjer senare.

Låg och läste septembernummret av ELLE och slogs av att dom alltid har minst fyra sidor per tidning där dom rekomenderar olika färgtoner som det setts mycket av på catwalken. Och då är det alltid olika plagg i lite olika nyanser blandade på en sida. I det här nummret rekomenderade dom tillomed att mixa färger som låg nära varnadra och det är faktiskt ganska snyggt.

Två av färgförslagen; chockrosa och toner nära beige. Men det går ju att ta vilken färg man vill. Själv valde jag blå.

Det enda man måste tänka på när man mixar plagg med ungefär samma färg är att man inte får försöka få exakt samma ton. Att mixa en blå tröja med ett par shorts i en väldigt-lika-men-inte-riktigt-samma-ton kan bli väldigt, väldigt fel.

Träffade kusinerna idag, alltid lika roligt att prata med Lovisa som har exakt samma behov och problem när det gäller shopping. Vi skulle alltså kunna sitta och prata om kläder och shopping hur länge som helst vilket är helt underbart. DAGENSDAGENSDAGENS till att jag nu hittat en vintagemässakompis, Lovisa följer med på höstmässan som förresten för allas information är den 26-27 september.

Nu ska jag gå och sy, det var ett bra tag sen!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0