skolstartslöfte

JO, jag grubblade i princip hela natten på om jag verkligen kunde ha långklänning i skolan. Jag kan inte ta på mig precis vad som helst utan att ens tänka på vad andra ska tycka.
MEN jag gör det ändå, eftersom jag egentligen tycker att det är roligt att få kommentarer för vad jag har på mig. Iallafall så länge kommentarrerna jag fär är "gud va fin du är" och "va modigt att ha långklännig" och liknande.

Ni kanske har gissat, långklänning idag. Mest för att Lollo hade det igår och fick mig att komma ihåg hur fint det är.


Har ni någonsin gjort ett köp, som ni redan innan ni ens betalat känner att den här tröjan eller den här kjolen eller dom har skorna kommer jag älska resten av mitt liv? Det händer mig ibland, som med skinnjackan och mina bruna ankelboots. Och så hände det idag också. Köpte ett par höst/vinter skor på Monki. Jag såg dom för några dagar sedan och kände att jag kanske skulle vänta någon månad och se ifall jag skulle hitta något annat som jag hellre ville ha. Någon natts sömn och jag fattade att dom där skorna var precis det jag ville ha. Så jag köpte dom och sen fick jag som grädden på moset mamma att betala dom. Underbart! DAGENS!

500 kr hade jag tillochmed kunnat tänka mig att betala för dom själv, jag är kär.

Sen köpte jag en helt underbart skön kofta på Gina för 149kr.





Skulle vilja avge något slags nyårslöfte, det får bli ett skolstartslöfte:
Jag ska börja med GI, vilket innebär inget socker och inga kolhydrater.
Jag ska skaffa ett jobb, där jag tjänar hyfsat och bara jobbar någon dag i veckan.
Jag ska börja träna regelbundet, minst två gånger i veckan.
Och sist och nog också svårast: Jag ska sluta shoppa så mycket och spara pengarna till att resa istället... Det kommer gå åt helvete men jag kan ju försöka.

Puss





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0