multimedia

Sitter här på multimedian och har precis gjort klart mitt sista arbete för terminen. Vad ska jag göra resten av lektionerna dårå? Vad sägs om sovmorgon?

Fast det är faktiskt riktigt skoj, multimedia alltså. Just nu håller vi på med flash, dvs vi gör tecknade filmer. Ganska så skoj när man kommer på hur man gör. Innan det höll vi på med photoshop. Också riktigt kul, speciellt den delen där man fick redigera en bild på sig själv. Eller nej, filmfodral var nog roligast att göra egentligen, för jag gjorde ett fodral till en film vi gjorde i typ nian eller nåt sånt.
I samma veva som vi höll på med photoshop snackade vi massa på samhällskunskapen om hur mycket redigering av bilder påverkar oss i reklam och allt sånt. Att idealet inte ens är verkligt och sådär. Och genom att redigera bilder på sig själv förstår man ju verkligen hur mcyket man kan göra.

Hann inte riktigt fixa den ordentligt, typ håret och bakgrunden, men det här är orginalet:

Här har ni svsfodralet till Skitvit
  

En favorit är dock en bild från sommmarn som jag fixat litegranna


Puss och hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0