Desquared

I intervjuer finns det väldigt ofta en liten faktaruta för dom som kanske inte orkar läsa hela artikeln men bara vill ha lite översiktlig information om vem-det-nu-kan-tänkas-vara. Och beroende av vad det är för slags tidning så finns det väl älltid en koppling mellan den och faktan. Vad jag menar är tillexempel i en inredningstidning står det där vilken favoritinredare eller favoritformgivare dom har. I en fordonstidning eller liknande skulle jag kunna tänka mig att det står vilken drömbilden är, eller vilken motorcykel han kör. Eller hon för den delen. Och i
modetidningar är det alltid; Vilka är dina favoritdesigners? Och ibland följdfrågan; Varför?

Och jag har alltid viljat kunna fråga på det där, och jag har alltid tyckt att det är så coolt att alla bara vet vilka designers som finns och verkligen hittat några som passar dom. Och man kan märka på svaret om det är någon som verkligen har koll eller någon som visst gillar kläder men kanske inte är så himla insatt. Och någon säger Acne och Nudie för jeansen och Chanel för det klassiska och minimarket för dom roliga detaljerna, ja då är man inte så insatt men man har ju helt rätt. Men börjar man komma med designers som Dries van Noten, Local firm Rodarte, då kanske man vet lite mer.

Än så länge vet jag knappt någonting. Jag vet vad jag själv tycker, men har ingen historia eller några märken att grunda det på.
Men jag har hittat några märken som jag faktiskt har gillar genom flera kollektioner (ofta kan en designer göra en skitsnygg kollektion och sen var det bra med det), och ett som verkligen avspeglar mig är Desquared.
Det är blandningen av långklänningar i fina material och kängor och slitna skinnjackor. Deras kollektion för fall/winter 09 är skitbra. DAGENS.


Nej nu blev jag utkallad på hängamedsofia tid, woho.
Bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0