checklista

Checklista, förbereda sig inför julen:
[ ] Baka pepparkakor
[ ] Baka lussebullar
[ ] Göra julgodis
[ ] Göra julkort och skicka till alla man känner
[ ] Varit med och adventspyntat huset rum
[ ] Varit med och hängt upp belysningen i träden
[ ] Varit hemma på söndagar och tänt ett nytt ljus i adventsljustaken
[ ] Kollat på luciatåget på TV
[ ] Kommit ihåg att det faktiskt är lucia
[ ] Kollat på julkalendern
[x] Köpt dom första julklapparna
[ ] Bestämt vad du ska ha på dig på julafton
[ ] Har en chokladkalender
[ ] Har gjort minst en egen julkalender
[ ] lekt i snön och byggt snögrottor

Och jag som skulle förbereda mig inför jul i år. Det har jag ju knappast hunnit. Den sista är iof lite av en omöjlighet eftersom det inte har kommit så mycket snö än. Jag blev iallafall överlycklig när jag gick ut i lördags och det snöade! Det var alldeles lungt och tyst och fint.

Att vara på stan och se all belysning är ockås underbart. Borde nästan lägga till det på checklistan. Så fort dom tänder belysningen är det jul i hela stan. Plus att det alltid är fullt med folk som springer omkring bland brända mandlar, dounats och marmelad stånd och letar julklappar som galningar. Ännu bättre är ju Stockholm. Drottninggatan med sina kristallkronor är bara underbart. Antar att NKs julskyltning, precis som vanligt, är något alldeles extra. Har dock inte hunnit se den. Kanske ska inleda jullovet med en trip till Stockholm. Eller så tar man den efter jul. Julreeeaa!! Me like.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0