Home again

Japp nu var man hemma igen då, drygt hundra inlägg att läsa (hälften gjorda av pless skulle jag tro) innan jag kan gå ock sova men som tur är så har man sovmorgon imorgon enligt nya schemat! Tyvärr säger det också att jag slutar fyra vilket suger...

Jo men Italien då! Fint land, var lite smådeprimerande att landa i Milano ett av världens största modemekkor, fullt med butiker, överstylade italienskor! och så åker man bara förbi upp i bergen. Men men, så kan det vara, har iallfall bestämt mig för att åka dit på shoppingsemester snarast möjligt, och även besöka Venidig när jag ändå är där.

Lärt mig om italienskt folk:

- Usla på att skylta vid vägar..
- Men är grymma på att bygga motorvägar. Fyrafiligt ända upp till småbyarna i bergen. Me like.
- Italienskor klär sig överdrivet (och välldigt ofta fult), ända från treårsåldern då de har prisnsessklänning utanpå vinterkläderna till vuxen ålder då det är röd pälskappa och högklackade lackstövlar.
- Gränsen mellan snyggt och gräsligt ligger väldigt nära varnadra när det gäller killklädsel i Italien, killen med uggs, kort latexdunjacka och yberslitnajeans var på den gräsliga sidan.
- Nästan ingen pratar engelska och dom väljer alltid att missförstå en.
- MATEN ÄR GRYM!

Ja det var väl typ det. Sen så tycker man ju att Milanos flygplats borde vara lite kul, men det är den inte. Fast det finns två, den andra kanske är roligare.

Nu ska det sovas, Puss

Kommentarer
Postat av: Gioeli

Mmm Italien... Btw, angående det du skrev om folks klädstilar i Italien kan jag säga att folk har vääääldigt olika klädstilar runtom i landet :-P och ja, vår mat är grym!

2009-02-22 @ 23:08:50
URL: http://kkb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0