våga!

Det är alltid lika kul när gästerna man ska ha glömmer bort att komma och man står där med en fet middag... Tur att det finns impulsiva familjer som kömmer över och hjälper till att äta upp allt.

Det känns superkonstigt att blogga nu, det rullar liksom inte på som det gjorde innan lovet. Efter det långa breaket från bloggandet har jag liksom tappat det, men det kommer väl tillbaka snart hoppas jag.

En annan grej jag märkte att jag tappat under den här veckan är sminkningen. Jag har inte sminkat mig under den här veckan så nu när jag ställde mig framför spegeln imorse visste jag inte riktigt vad jag skulle göra. Tog på en vanlig bassminkning men sedan tog fantasin slut. Tråkigt. Men det kommer väl det med.

Jag tycker däremot inte som alla andra att det suger att skolan börjar. Jag tycker det är nice som tusan, man har alla kompisar på ett o samma ställe (kanske inte alla men många) och man vet liksom att alla kommer vara där. Jag vet inte hur det ska gå för mig sen när man inte går i skolan längre för jag är usel på att ringa upp folk för att göra saker, jag tar det liksom som det kommer. Fast då kommer jag väl bli tvungen. Annan kul grej med att lovet är slut är att jag kan börja använda mina kläder igen (uppe i alperna var det inte mycket annat än långkallingar och täckbyxor). Idag blev det premiär för nätstrupbyxorna.
  
Egentligen är det så stora maskor som det är på dom på den högra bilden från Karin Smeds visning på ELLE-galan som jag vill ha men jag nöjer mej med dom här så länge.
Maria sa att hon adrig skulle våga ha sånna i skolan, men varför inte våga? Våga! Tänk ut något som du tycker är snyggt men kanske aldeles för överdrivet eller konstigt för att ha på sig till vardags. Och sen går du och köper det och har på dig det en vardag ändå. Konstiga blickar, visst kanske det, men man känner sig faktiskt väldigt modig och det ger än bättre själförtroende. Eller självkänsla, jag kan inte riktigt skilja på dom två.

DAGENS måste jag ändå ge till killen i bebisblå, virkad mössa som jag såg när jag gick hem från stan idag (gick ner och köpte ett svart och ett guldglittrigt nagellack, storshopping...). Han såg så gullig ut, särskilt eftersom han förutom den hade på sig en kostym och bar på portfölj. Mössan var så missanpassad men den va gullig, så DAGENS.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0