mittbenebarn

hejsan hejsa, idag blev en kort dag i skolan. Spanskan var inställd så då var det bara att gå hem och få en extra timme plugg. Eller ja, det var jag som ställde in den. Men det tackar vi för.

Kom att tänka på en sak, det känns mer onödigt att sätta på sig fina kläder om skoldagarna är kortare och man ska hem direkt efteråt än om dagen är lång och man typ ska träffa någon på stan efteråt. det är klart jag gör det ändå, men det är liksom så det känns.

Hela dagen igår när jag satt här vid datorn och åluggade låg det nya nummret av ELLE brevid mig. Öpnnad men oläst. Tragiskt. Iallafall så slängde jag många blickar på det och jag skulle tro jag kan det mesta som står där på framtidan. Det som jag egnetligen mest fastnade för var Caroline Winberg i en blommig supergullig klänning som tar upp nästan hela framsidan.

Där har ni den plus en bild från ett reportage i tidningen (som jag inte kollat än...).
Hur som helst så fick det mig att bli lite ispererad, vilket ledde till vad jag har på mig idag.
  
Ehm ja, det är ju inte direkt likt, men blommor tänkte jag. Både på kjolen och tröjan. tröjan är egentligen en kjol jag köpte på Myrornas för typ 45 kr som jag aldrig använt (lollo säger att jag haft den en gång men det kommer jag inte ihåg. Men om hon säger det så är det nog så) och som jag tänkte jag skulle få användning för. Kom på det när jag letade efter en blommig tubtop, hade ingen och fick helt enkelt ta det jag hade. För att sätta lite färg på deth ela tog jag den här mintgröna koftan från vila som jag köpte på julrean förra julen (eller det kanske tillochmed var julen innan det) för 99 kr. Har anvönt den hur mcyket som helst och det har på något sätt blivit små hål i den på flera ställen. Fråga mig inte hur och jag bryr mig inte, tänker använda den ändå.

Ja, mittbena har hon ju egentligen inte, men det kändes bara rätt idag. Luggen har blivit tillräckligt lång för att den ska gå att sätta upp så det ser okej ut när jag har mittbena. Så nu kan jag vara mittbenebarn igen! När jag känner för det.

Som jag trodde igår var Gossip Girl helt klart värt DAGENS. Så himla underbar serie! Jag älskar den mest nu för att Jenny jobbar hos en designer och syr själv. Tyvärr slutade hon där hon jobbade i avsnittet igår men förhoppningsvis kommer hon börja eget. vi får väl se.

DAGENS tänkte jag ge ut även idag. Går till att jag hittade en tröja som jag letat efter ett tag. Jag hittade den på Sofia Härd idag i skolan. Haha. Jag sa inget till henne men nu vet jag vart den är iallafall. Och förhoppningsvis så läser hon min blogg så nu vet hon!

Pusspuss


Kommentarer
Postat av: Shubakkan

Vi kommer bli smiskade på onsdag!

2009-02-09 @ 19:09:51
URL: http://shubakkilukka.blogg.se/
Postat av: therese

hahah nej dåå jag fick migrän... och du va och pratade med syo:D eller tvärtom kasnke de va?:P

2009-02-09 @ 19:38:01
URL: http://theresegarderob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0