Vårkänslor!

Idag har jag en superbra nyhet och en väldigt äcklig!

Den superbraiga: JAG HAR FÅTT TILLBAKA MINA NYCKLAR!  Någon lämnade in dom hos polisen.

Det superäckliga: Efter nyår var igår klockan 3 första gången jag duchade och tvättade bort sminket från nyår... Det vill säga att jag hade på mig samma smink och var helt oduchad och äcklig i två dygn, och då var det dessutom över nyår vilket inte gjorde mig till den fräshaste människan i världen.

Det var skönt att få erkänna det där...

Igår åkte jag iallafall till sävja där Stefanie bor, massor av härligt sällskap där. Jag vet inte rikigt vad som har hänt med mig men jag tror jag att jag de tre dagarna innan nyår gick osminkad på stan alla dom dagarna, och jag brydde mig verkligen inte. Och senast i förrgår sa jag gud vad jag inte längtar till skolan när man måste fixa sig och hålla på. Vad har hänt med mig! Att klä på mig och göra mig iordning är ju det bästa jag vet, men igår så bara bestämde jag mig mitt i allt ihopa att jag inte orkade göra iordning mig mera, så jag åkte till sävja lite halvsminkad och med blåst fast oplattat hår, för jag pallade helt enkelt inte platta det.

Såhär såg man ut då, som ett himla troll, men ska jag vara ärlig så gillade jag det. För jag kan tycka att det blir alldeles för tråkigt och platt ibland när jag plattar det för mycket.

Kollade H&Ms vårkatalog idag, jag ska börja klä mig i vårkläder efter jullovet har jag bestämt. Det såg så härligt ut med alla pastellfärger och blommiga klänningar och uppkavlade chinos med små sandaler. Inte för att jag någonsin riktigt slutade med blommiga klänningar och pastellfärger men jag vill inte använda min stora dunjacka och halsduk längre. Det är bara fult. Så DAGENS helt klart åt att våren känns som att den kommer snart och jag kan få börja ha dom kläderna jag älskar mest. För vinterskor är bara fula, och man ser bara tjock ut i dunjacka, men på våren kan man ha små söta ballerinaskor och en liten jacka och sjal som bara gör att man ser fin och fräsh ut. Ja, våren välkommnar iallafall jag med öppna armar. Fast nu snöade det ju som sjutton senast i morse så jag kanske får vänta ett litet tag...

Jag tänte att jag skulle samla ihop mitt lilla gäng med klänningar jag sydde och fota någon dag. Så ni som vet att ni har en, kom förbi så har vi fotografering!
Puss


Kommentarer
Postat av: Caroline

ÅÅH, mer vår :D

2009-01-03 @ 16:14:25
URL: http://carolinebahrman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0