Född snygg

Elle.se min älskling, men idag blev jag irriterad. Hela den här lågkonjunkturen, att den blivit så illa beror ju faktiskt inte bara på bankerna i USA som screwed up big time, utan även på alla vi vanliga människor som inte köper de saker vi tänkt bara för att media säger att det är lågkonjunktur och alla kommer gå i personlig konkurs om vi spenderar våra pengar just nu. Visst, det kanske är smart att hålla i pengarna i ett sånt här läge, men samtidigt betyder det att tex flyvärdinnor blir sparkade, eftersom ingen bokar resor, vilket betyder att flygbolagen inte får in tillräckligt med pengar för att ha råd med alla anställda, vilket betyder att det blir många arbetslösa som då inte kommer köpa tillexempel de möbler de tänkt för att spara sina pengar vilket leder till att möbelaffärerna inte får inte pengar vilket leder till... ja ni fattar det bara fortsätter. Så vi skapar mycket av det här själva.
Och ELLE skriver att "Stella McCartney tydligen inte känner av lågkonjunkturen eftersom hon nyligen öppnade en ny butik". All cred till henne tycker jag! DAGENS till och med, hoppas det är några som handlar bara så hon inte behöver dras in i den där onda cirkeln.

Iallfall är det snart dags för nästa design sammarbete med H&M, den här gången med brittiske designer Matthew Williamsson. Sommrigt, mönstrat, klara färger som rosa, gul och blå. Tyvärr, även fast det är H&M, blir kläderna dyra när det är designade av känd designer, mest på grund av materialen skulle jag tro men visst betalar man lite för designern också.
Det har kommit ut lite smakbitar av kollektionen som kommer ut 23 April (samma dag som Mando diao har konsert i Anexet! Och det är nice, en lördag, första gången tror jag. Annars har det alltid varit på typ tisdagar)

Pless, jag vet att du tror jag driver, men jag måste verkligen skaffa mig en jumpsuit tror jag. Kanske inte just den där på Gina men någon fin. Tror jag. Kanske försöka sy en själv?


Långklänning måste helt klart införskaffas.

Varför är han en underbar designer? Jag är kär.



Vi fick finbesök av Sebbe på fyris idag, finklädd med skjorta och allt. Alltid lika snygga kläder, född med snygg stil!

Puss

Kommentarer
Postat av: sofia

kort inlägg. verkligen.

2009-03-17 @ 22:02:53
URL: http://sofiahard.blogg.se/
Postat av: Shubakkilukka

NEJ JAG TYCKER DET ÄR SKITSNYGGT. Men du får bara köpa den där megapyjamasen på gina. Ingen annan. Då blir det bara seriöst. det gillar jag inte :(

2009-03-17 @ 22:16:48
URL: http://shubakkilukka.blogg.se/
Postat av: therese

jag gillar långa inlägg och pless, jag är tveksam mot megapjamasen... fast lär ju testa den nån gång, wanna come with me?:D

2009-03-18 @ 20:41:44
URL: http://theresegarderob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0