11 januari

Måndag den 11 januari. Skolan börjar imorgon vilket kommer bli himla härligt på ett sätt (träffa alla och komma in i tränings, sov och ätrutiner igen) men himla jobbigt på två sätt (plugg och klockan kommer ringa sju på morgonen...hej då sovmorgon). Men trorts allt så är det mer kul än jobbigt tycker jag. Varje dag kommer man ju trots allt än dag närmare sommaren och varje dag blir ljusare och ljusare. Snart springer vi runt med bara ben och sandaler och undrar vart tiden tog vägen. Inte för att det gör mig något, skulle gärna snabbspola fram till ungefär mitten av april. det är då festligheterna börjar.

Så skolstart efter jullov betyder egntligen inte så mycket. Man har inte gått och köpt almenackor, man kan inte förvänta sig särskilt stor förändring hos någen eftersom det inte ens gått tre veckor, man vet exakt vilka lärare man har och vilka ämnen och det har inte kommit några nya elever till skolan. Dock betyder det att man förhoppningsvis forfarnade har lite julklappspengar kvar (om man inte gjorde av med allt på rean...) som mna nu kan spendera på alla nya godingar i butikerna. Weekday har fått in lite av vårens plagg, och åh jag är kär. Jag ska skriva klart mitt CV (vilket btw är det svåraste jag har gjort, så himlja jobbigt att beskriva sig själv) och lämna in det på vartenda fik i stan, hoppas att några nappar på kroken. Sen kan jag gå tillbaka till mina shoppingvanor, det funkar liksom inte riktigt när plånboken är tom.


Smakprov från Weekdays nya kläder. Dom här fast i svart, dom måste ju bara vara hur sköna som helst!

Skolan, vi ses imorgon. puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0