en lördag att minnas

Har precis tagit den skönaste duchen i mitt liv tror jag, efter en helt galen lördag och 12 timmar i Gojlets soffa (som numera är min favoritplats).

Sammanfattat kan man väl säga såhär:
Jag vaknade i London igår klockan 8, åt frukost på en liten restaurang och tog tunnelbanan till Oxford street. Sen ägnade jag och mamma 3 timmar på primark med ungefär 20 000 andra människor.
Sen drog vi omkring i lite andra butiker längs oxford och regent street fram till picadilly circus. Och; vi lyckades pricka lönehelg, första adventhelg och den helgen på året dom stänger av trafiken på både oxford och regent street och har någon slags dag när det kändes som att hela london vad på dom här två gatorna. Vi var inte ensamma helt enkelt...
Sen lunch på ett gulligt litet torg med fulla shoppingkassar och sen tunnelbanan hem, ut till flygplatsen och på flygplanet.
Efter 2 timmars flygning, in i bilen och direkt till Stensson och överraskningsfesten för Härd, där välkommnandet blev allt annat än en handskakning. Lite glada i hatten och en ny människa, ja det blir kramkalas så det står härliga till kan man säga. En halvtimme senare gick bussen mot stan, helt plötsligt var alla fotbollsfans och bussen var fylld med en hejarklack. Inte för något speciellt lag dock, vi körde alla ramsor vi kunde. Kom till saluhallen i en gigantisk högljudd klunga, och resten av kvällen var bara alldeles för skön. Sen, från 4 på morgon och 12 timmar framåt, spenderade jag min tid i gojlets soffa som sagt, med en bunt sköna människor.
Har helt klart varit en lördag att minnas!






















Puss och hej, bilder på det som shoppats kommer sen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0