någons skräp är någon annans skatt

Vart tog alla färgglada strumpbyxor vägen undrar jag? Jo, dom ligger längst ner i min proppade strumpbyxlåda, den som Erika kan rota i ibland när hon vill låna leggins men tillslut blir galen för det inte finns ett enda helt vanligt par leggins, bara röda, rosa, blåa, blommiga, enbenta, sönderslitna, nät, spets, rutiga.... Så drog fram ett par röda idag (eftersom ja älskar rött i höst) från typ högstadiet, en klänning jag hade när jag var 12 (funkar nu bäst som tröja...), mormors gamla svarta lackskärp med turkosa detaljer och också hennes gamla armband och ett par ankelboots från vintagemässan. Till det; latexkjol! Hej vild blandning, men min poäng är att aldrig kasta bort nåt! Ge det iallafall till någon annan, bara för du inte gillar det finns det nog någon som gör de!



   
Tänk på detaljerna!

Kollade igenom gamla foton från när vi va små, alla är galet gulliga men la märke til en sak. Vad hade jag på mig? Jo höga långkjolar och korta topar. Man kan kalla det trendsättare, eller så kallar man det mamma-utan-stil-hade-valt-mina-kläder-och-hade-ingen-aning-om-att-det-skulle-bli-modernt-om-tio-år-men-just-nu-var-det-galet-omodernt. Antingen eller liksom.
Puss
Puss


Kommentarer
Postat av: Anki

jag kommer ihåg dej som flickan med lila pösiga prasselbyxor och ett lila, nyans ljusare, maglinne. typ. puss.

2010-10-11 @ 22:28:01
Postat av: therese

haha ja men då snackar du.... 3an 4an? jag snackar typ 6 bast här:P

2010-10-13 @ 10:22:31
URL: http://theresegarderob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0