70-tal

Mors.
Okej börjar med DAGENS! Den går till Cissi min lilla vän som äntligen,äntligen, ÄNTLIGEN färgat håret ordentligt! Hon äär en liten blondie som vägrat släppa sin hårfärg på rikitgt men nu har hon tagit till den bruna färgen och det blev hur fint som helst!
 ni får tyvärr inget face på henne, men håret ser ni ju iallafall!

Orkade verkligen inte sitta uppe och kolla på båda programmen igår, men kollade på modehuset chanel. Första delen av 5, allt på franska och allt handlar om att få iordning en haute couture kollektion med ca 30 plagg på några veckor. Och haute couture är alltså handsytt och oftast väldigt extrema klänningar med mycket broderier och pärlor och programmet handlar om sömmerskorna, väldigt kul o se tycker jag särskilt eftersom jag gillar att sy själv.

Jag vet inte om jag har nämt det förut men det var ett tag när jag kunde falla för en kille på två sekunder om han hade hatt, spelade gitarr och bara såg allmänt avspänd ut. Plus att det alltid också fick mig att vill se sådär avspänd och härlig  ut. Min stil har gått lite åt det hållet och det kom väl fram extra mycket idag.
  
Kändes iallafall avslappnat och skönt.

Pappa drar på en årlig golfresa imorgon som han åker på med sina polare. Grejen är att han och hans lagkompis har bestämt sig för att se ut som golfare på 70-talet. De har helt enkelt tajta mönstrade piké tröjor och höga och vida byxor i brunt. För att göra det ännu bättre ska dom ha matchande peruker och golfskärmar. Jag tycker iallfall om att dom imiterar, sen att dom väljer just det att imitera är väl lite tragiskt. Fast dom är ju iallafall roliga att kolla på.

PUss

Kommentarer
Postat av: dinkompiskompiskusinsmammaslillasysterskompiskusinsmammaspappa

Dvs din farsa har störtsköna polare!

2009-08-27 @ 22:51:32
Postat av: therese

japp de skulle man kunna säga!

2009-08-29 @ 15:06:11
URL: http://theresegarderob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0