see-through

Hejsan hejsan, idag är det måndag, Pless är inte i skolan och det är himla trist, saknar henne redan, dessutom var det snöstorm idag och jag har tröttnat på vintern nu, SNÄLLA GE MIG SOMMAR! Men jag antar att jag kommer få vänta på det i några långa jobbiga månader till...
Eftersom jag längtar så otroligt till sommarn börjar jag klä min lättare och lättare, och  på min shoppinglista står nu rosa och ljusgula byxor. Det är det sommmrigaste av sommrigaste att ha små ballerina, vitt linne och ett par pastellfärgade jeans som är lite uppkavlade. Så det ska inhandlas.

Så över till underkläder som ska få en DAGENS; se till att dom är sexiga för din pojkvän men varför inte köpa sånna du kan visa för allmänheten? Det är mycket genomskinligt i affärer och modetidningar just nu, och istället för att ha ett linne under har modellen på bilden (i modetidningarna då) en diskret bh under. Så jag kände att jag skulle testa, tog på mig min tröja i tjock spets (syns igenom lagom mycket) och en vanlig svart T-shirt bh under. Jag tror inte ens så många tänkte på det, och eftersom jag inte hade utmanande kläder i övrigt blev det inte slampigt alls, eller det är vad jag tycker iallafall.

Just på den här bilden har hon ju inte ens någon tröja, men det är väl att överdriva... Det här är förresten Sara Blomqvist som blev utsedd till Årets modell på ELLE-galan. Jag tänkte att jag ska försöka beta mig igenom alla vinnare och annat på elle.se, så kommer nog skriva lite om det här några dagar (veckor?) framöver.
Ja och this is me today
  
Och om det gigantiska hårspännet (som ni ser tydligare om ni klickar upp den högra bilden) så älskar jag det. Ända problemet är att det nästan sticker ut på båda sidorna om huvudet så jag har inte riktigt vetat hur jag ska använda det. Jag såg en tjej i kassan på H&M (där jag btw köpte det för 19:50 eller nåt sånt) som bara hade knäppt fast det i urringningen på sin skjorta, det var ganska coolt faktiskt. Och överdrivet stora accesoarer över huvud taget syns överallt nu, stora örhängen och armband är det vanligaste just nu ( och då menar jag på catwalken) och det är ju kul för örhängen har liksom inte varit något som setts där på ett tag.

Jag vill göra något med mitt hår, jag ska köpa färg någon dag.
PUSS

Kommentarer
Postat av: agnes

hihi vad fin du var på den vänstra bilden:)

2009-01-20 @ 13:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0