Stylist? Javisst!

Vi har ju nu på fyris fått lite utökat elevantal i år. Stor del av Linne har nu pressat sig in våra lokaler, jag vet jag låter missnöjd och ja, det kan man ju bli ibland när man tillexempel inte har någon stans att sitta i matsalen... Men nu när man lärt sig sina knep är det inte direkt något man tänker på lika ofta.
Iallafall, det jag skulle säga var att vi har fått frisör och stylist klasserna. Och man skulle väl kunna tro att jag som tjej ska vara lite småirriterad på att det kommer massor av tjejer hit till skolan, men nej jag tycker nog att det är rätt skoj! Blir dock lite avensjuk när jag ser någon tjej springa förbi i korridoren med ett förkläde fyllt med sminkborstar. Fatta att få träna på att sminka i skolan! Jag har allvarligt tänkt på att stylist är något jag skulle kunna tänka mig, så jäkla kul.

Har en tjej i min multimediagrupp som jag alltid tyckt sminkar sig nästan för perfekt. När jag än ser henne så har hon alltid haft perfekt ögonskugga för hennes ögon och ansiktsform (iof har hon hittat en grej som passar och sminkar sig aldrig annorlunda så det kan ju vara lite tråkigt) och perfekt smink för hyn. Nu när skolkatalogen kommit; ja, hon går stylist.
Jag tror att vi vanliga människor som går vanliga linjer faktiskt kan välja till sminkkurs, det vore jäkligt kul. Ska kolla upp det.

Ett annat litet plus är att vi har supermycket böcker om hårstyling och smink i biblioteket, och jag har äntligen hittat hyllan alla böcker står på. Toppen!
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0