Mellandagsrean

Som jag redan sagt är Uppsalas mellandagsrea inte så mycket att ha. Det ända stället som har ordentlig rea är faktiskt Weekday, 50% på det mesta och dessutom har dom härliga kläder. Monki har också bra rea, och när jag säger bra menar jag organiserad och ganska mycket rea, inte typ 10% för det har man ingen nytta av och dessutom hatar jag när affärer blandar reaplagg men icke-reaplagg så att man blir lurad att kolla på icke-reaplaggen. Att köpa kläder som inte är på rean när det är mellandags-rea är helt emot min policy, typ som att dricka te på café.

Holmlunds brukar ha bra rea, men där var vi faktiskt inte inne kom jag på nu. Det var superhäligt att go wild bland alla T-shirtar på Carlings; Mark hade pengar och ville ha hjälp att hitta kläder. Något ingen bangade på att hjälpa honom med. Jag tror det slutade 1400 kr senare och en kasse med massor av T-shirtar, en skjorta och en cardigan, allting superfint.

Nu till mina köp
Jag tänkte att det måste finnas något jag behöver, så jag klurade ett tag och kom på att jag knappt har några T-shirtar, men att det är fett snyggt att ha det med jeans! Misha Barton lyckas alltid få en supersliten T-shirt och ett par blekta jeans att se så himla snyggt ut, så varför skulle inte jag kunna försöka.

 
Oversize tröjan är så himla skön, jag tror jag ska börja bo i den. Det är 100% viskos, så från och med nu är det sådana tröjor jag letar efter! Förstår inte alls texten så om det är någon som kan översätta den åt mig vore det gulligt. Båda är från Monki, 90 och 50 spänn betalade jag för dom.

       
Kände att garderoben även behövdes fyllas på med lite tröjor, det var längesedan jag köpte sådant, har mest blivit kjolar på senaste. Från vänster, Gina tricot 124 kr, Weekday 200 kr och Gina igen 150 kr.

Och ett par spetsleggings från Gina för 74 kr. Jag köpte an klänning på Weekday också men den har jag lånat ut till Pless. Måste ge det DAGAENS GODA GÄRNING, jag gav Pless en kasse med potentiella nyårskläder så att hon skulle slippa gå och köpa något, för det ville hon inte.

Och så köpte jag ett par skor.. som tyvärr försvann dagen efter när jag var hemma hos Agnes. Vet inte hur, varför skulle någon sno ett par skor? Jag tror jag bara ska glömma att allt någonsin hänt och gå ner och köpa nya. Om dom inte finns kvar kommer jag på riktigt bryta ihop.

Igår blev jag klar med Agnes nyårsklänning och idag sydde jag klart Unnis, så nu är det två till i kollektionen.
PUSS


Kommentarer
Postat av: Shubakkan

Det var faktiskt en jättegod gärning, gulligt theresan, verkligen. Tack. Bai.

2008-12-30 @ 01:00:04
URL: http://shubakkilukka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0