Red lips

Hej det är tydligen inte min dag idag:
-Jag vaknar och även fast jag gick och la mig typ nio igår var jag fett trött och somnade om.
-Vaknade och blev fett stressad men hade ju bestämt kläder dagen innan så jag tyckte att så mycket problem kan det inte bli. Men I was wrong, för tröjan passade inte så bra som jag trodde och av någon anledning så har alla mina svarta nylonstrumpbyxor försvunnit. Så det blev till att byta kjol som jag kunde ha till strumpyxorna jag nu behövde ha och fixa tröjan så den passade.
- Klockan var nu typ 8 (börjar om en halvtimme) och jag skulle börja fixa håret. Tänkte att det bara skulle vara att släppa ut det men ikke, luggen var tvungen att tvättes och blåsas och plattas, massor av tid!
- Sminket skulle bli tvungen att gå snabbt (börjar om en kvart) men ojojoj, både puder och concealer är slut... Okej får bli en nödlösning med massa gammalt smink i fel färger.
- FINNS INGEN MAT HEMMA! Så det får bli en lussebulle och sedan till skolan. Skithungrig och så får vi risgrynsgröt till lunch som man blir illamårende av efter några skedar så nu sitter jag här, hungrig.

Kan trösta mig med att det var luciatåg idag där alla var jäkla snygga och sjöng himla fint... Och dessutom blev mina kläder fina, även fast det blev lite impuls. Lite rockstil idag, fick insperation av nya nummret av ELLE! Åh jag älskar ELLE, DAGENS! Hann bara kolla igenom lite men fastnade för en sida där modellerna var svartklädda med mörka luggar och röda läppar. Kände att jag kunde fixa det, men som sagt, röda läppar, inte riktigt min grej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0