My first fashion line

Idag vaknade jag av att klockan ringde kvart i 10, bestämde mig snabbt för att jag behövde mer sömn, skickade ett sms till Erika och sa att jag behövde sova mer och att vi skulle träffas 12 på stan istället för 11, och så snoozade jag en timme. Det var himla skönt.

På stan kollade vi alla tygaffärer efter ett snyggt, guldigt satintyg, det ända vi hittade var brun aktigt, inte som vi hade tänkt men väldigt fint och nyårsglammigt. Det var nämligen tessans lilla systuga som skulle gå igång igen (wiiiie), den här gången var det Erika som beställt. Funderar på att ta betalt, och fixa ett märkesnamn. Theresegarderob kanske skulle vara ett passande namn.
Sydde iallafall kjolen till Erika, den kommer med i visningen efter nyår. Theresegarderob, first fashion line; Here comes 2009! Hehe

DAGENS går till den där väskan som jag sett tre gånger på folk bara i detta lilla Uppsala. Den är svart (finns i rosa också), inte rund men inte fyrkantig heller, gasnka liten, locket täcker hela väskan och är täckt med smutsigt guldiga nitar och det långa axelbandet är en kedja. Den är så sjukt snygg men jag är en fegis så har inte vågat fråga vart de har köpt den. Men nästa gång jag ser någon med den lovar jag att jag ska vara modig. Kanske... Jag tyckte ändå att jag var lite smart när jag kom på google, där kan jag söka på nitväska så kommer det säkert upp en bild på den och sen kan jag hitta vart den kommer ifrån.
Det var inte så smart för:

1. Jag hittade inte väskan så jag vet fortfarande inte vart den kommer ifrån
och:
2. Jag hittade massor av bilder på annat som jag nu också vill ha, jag är helt enkelt olyckligt kär i massor av saker nu.

Kunde liksom inte hjälpa det...
           

Till vänster, åh min älskade Parker (aka Carrie) med underbara kläder, imorgon är det lilljul, är det för o-juligt att ha rosa?
I mitten en superfin kubertväska från monki, blir till att hålla ögonen öppna efter den!
Och till höger ett par gladiator sandaler a la högklackat, sådana blir det i sommar!

Efter förfrågningar gick jag in och granskade Indiskas möss utbud idag. Väldigt stort och massor av fina färger och modeller, men inte den som jag letade efter. Jag letade efter en turbaninsperad mössa eller pannband, men hittade det inte. Kom på att jag har ett vitt mysigt garnnystan som ligger här hemma så jag ska sticka en själv tänkte jag.

Sist men inte minst så gillade jag mina kläder idag, dom var supersköna men ändå fina tycker jag

Grått baslinne från JC (supersköna!), omsydd grå, fladdrig tunika-t-shirt från VILA och mina baggy från Weekday.

Ja, sorry, men sånna här långa och jobbiga inlägg blir det när jag inte fått skriva av mig på ett tag...

Oj, nu hann det visst bli 23e, imorgon är det julafton!! Puss och sov gott, och god jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0