julrea

Hejsan hoppsan. Nu har jag varit tvungen att njuta ordentligt av jullovet. Jag gjorde det fullt ujt igår; jag kollade på prison break hela dagen. Det var mycket trevligt, tack för det sofia härd.

Idag har jag också njutit av jullov men på ett helt annat sätt. Det är 26 december, dvs annandag jul och alla vet vad det betyder;
julrean startar på stan! DAGENS!

Så klockan stod på halv nio (snoozade dock till kvart över) och vi stod utanför weekday kvart över tio.

Utvärdering:
Weekday har som vanligt bästa rean. Stora rymliga lokaler gör att man inte får panik av allt folk. Att dom dessutom bara kör rakt av 50% rea på ordinarie sortiment gör att man faktiskt kan hitt något. Det är samma sak som annars bara det att dom där underbara 50% skyltarna sitter överallt.

Monki ligger hack i häl på Weekday; mycket och bra rea. Här är det dock att allt hänger så packat och lokalerna inte alls rymmer så mycket människor som det var idag. Så det blir lite jobbigt och panikartat. testade en klänning där som jag kollat på länge och som nu var på rea, men köpte den inte för jag var så sur på att jag fått vänta så länge på att testa den. Jag skyllde helt enkelt på klänningen.

H&M: nej. Jag älskar H&M för det mesta, men deras rea är verkligen inget att ha. Inte ens värt att gå dit. Dom har bara hängt fram allt ingen vill ha och skulle inte förvåna mig om dom även tagit fram gobitar från andra säsonger som legat och samlat damm i källaren.

Holmlunds har ju verkligen mycket rea, och man skulle nog hitta något där om man letade. Men orkar man verkligen? Samma sak gäller vero moda och Gina Tricot, men där orkade vi faktiskt.


Weekday

Gina Tricot

Gina Tricot

Weekday

Vero moda

Så nu har jag spenderat mina egna pengar, imorgon ska jag ner på stan igen och spendera mammas pengar, love it. Nej, riktigt så enkelt är det inte men a girl can dream right?

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0