Pennkjolarna

Har ni tänkt på en sak, under en ganska lång tid har kjolen varit helt borta från catwalken. Okej inte borta men absolut inte fokus. Det har varit byxor: långa korta, vida, höga, tajta, låga, ja you name it. Och klänningar i alla färger och former, långa, korta, ärmlösa och oversize kavajer, men inga kjolar. Ni kanske inte har tänkt på det men eftersom höga kjolar är mitt absoluta favoritplagg (även fast klönningar börjar komma ifatt) så har jag lagt märke till det, eller ja, jag lade märke till det igår. Så därför bestämde jag mig för att ha min pennkjol idag.


Pennkjolen, helt klart underskattat plagg som jag iallfall förknippar med framgångsrika kontorskvinnor. Eller snygga kändisar. Pennkjolen hade en period som jag inte riktigt kommer ihåg när det var men kollade du röda mattan eller gågatorna där kändisarna vandrade fanns den överallt. Här på Cameron Diaz.
  

Annars tog jag bort mina lösnaglar idag och mina egna har vuxit sig ganska långa under. Så jag köpte ett ljust hudfärgat nagelack och fixade till dom. Får se hur lång tid det tar innan jag börjar pilla på dom så att dom går av...

Nu svimmar jag snart av trötthet, puss och godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0