nationaldagen

Rolig långhelg må jag säga. Tänkte berätta lite om min lördag:

Hört talas om stilettorun? Det är ett slags jippo som åker runt till olika ställen i Sverige där själva huvudaktiviteten är att springa 100 meter snabbast. Med stillettklackar dårå. Tyvärr behövde man vara över 18 för att få vara med och vi (jag, josse,johanna och agnes) var så dumma att vi inte tänkte på att ljuga. Hade vi varit med, hur dåliga vi än hade varit, hade vi fått en goddie-bag med tidnigar o broshyrer och massor av smink. Hade varit himla värt.
Men det var en hel del annat som försigick där på torget utanför dragabrunnsgallerian. Tex kunde man tävla om en rosa scooter genom att svara på frågor om vaxning, vinna träning på nautilus om man cyklade på en träningscykel och man kunde gå sminkningskurser. Gratis! Så vi tog en sotade-ögon kurs allihopa och sen tog
agnes och josse en fräsh-sommarlook kurs också för dom kände sig inte riktigt bekväma i fesstsminkningen mitt på dagen.



Sen så drog vi till Willys för det var tydligen 3,90 på godis... Jag köpte inget godis men jag köpte en liten bloggig plånbok eller vad man ska kalla det på en loppis i en lokal utanför.

19 kr, helt klart värt!

Sen så var det ju fotbollen. Sverige- Danmark. Sverigen hade hemmapaln, det var nationaldagen OCH vi hejade på som satan! Och ändå fölora dom, inte så bra killar.


Sen kollade vi på världens sorgligaste film tror jag, och jag kommer inte ens ihåg vad den hette. Men Agnes bölade sista timmen (säger iof inte så mycket), men den var sjukt sorglig. Och bra. Budskapet i filmen var helt klart att det enda oms behövs för att vara snygg är ajälvförtroende, och det håller jag faktiskt väldigt mycket med om. Tror man på sig själv blir iallafall allting mycket snyggare!

Puss godantt

Kommentarer
Postat av: ankan

blev nästan lite orolig att du hade glömt bort bloggen 4evah =(

2009-06-08 @ 09:47:21
Postat av: therese

neeeeeeeejsh men jag kommer nog ta sommarlov snart....(a)

2009-06-08 @ 20:42:18
URL: http://theresegarderob.blogg.se/
Postat av: Sonia

åååh vilken söt plånbok! Vill ha ^^

2009-06-08 @ 23:11:15
URL: http://soniamagdalena.blogg.se/
Postat av: therese

jaa den är supergullig! fast det är inga fack i den så jag vet inte hur jag ska använda den riktigt...

2009-06-10 @ 09:43:39
URL: http://theresegarderob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0