NYGJORD

Igår kväll pluggade jag på det jag behövde kunna för att börja jobba. Det tog ungefär en kvart, sen sydde jag klart en kjol jag började med i lördags.

Själva idén har jag gått och tänkt på ett tag men har inte vetat vilken färg eller vad för tyg jag ville ha. Så hittade jag det här tyget som faktiskt är en gamal gardin från vårat förra sommarställe och bestämde mig för att det var fint. Det känns väldigt lantigt viklket var precis vad jag ville. Det var det temat jag tänkte lite på när jag klädde på mig imorse. Jag gillar att ha teman när jag klär på mig, som idag då jag hade liten-sommarstuga-på-landet-med-stor-rosenträdgård.

Jag har verkligen kommit in i det här med att sy, på tur står en jumpsuit med shorts och utan axelband. Får se om jag kan få till den. Sen en långklänning också. Alla borde sy. Eller alla kanske inte kan få det till något som går att använda, men om man är lite sugen på att försöka, gör det! Tips är att börja med en idé av hur man vill att det ska se ut, sen rita upp vilka delar man kommer behöva för att sy plagget. Och börja inte med byxor, ta typ en kjol i enkel modell. Jag skulle kunna rita en liten instruktion på någon lätt hög kjol någon dag. Får se när jag hinner.

DAGENS måste ändå helt klart va att jag började jobba. Inte så himla stylish kanske (fast säljcoachen Davorka (snyggt namn...?) har himla cool stil faktiskt) men det är ett jobb vilket betyder att jag får pengar vilket betyder att jag kan shoppa igen!

I helgen är det vintagemässan igen! Jey!
Puss

Kommentarer
Postat av: ankan

men dude. jobbar du lördag förmiddag? "/

2009-03-24 @ 22:42:54
URL: http://arnesdottern.blogspot.com
Postat av: Amanda

asså jag tror jag ska börja sy mina egna t-shirtar xD du taggar mig :D å det behöver inte va fina eftersom jag har en sån stil :P hahaa

2009-03-25 @ 13:45:48
URL: http://amandasdrom.blogg.se/
Postat av: therese

haha skitbra! men gör det, och även fast de första kanske inte blir supersnygga så kommer du ju lära dig! fan va kul

2009-03-25 @ 18:21:43
URL: http://theresegarderob.blogg.se/
Postat av: johannna !!

ÅHH SÅÅ FIN KJOL TESSAN !!!!! ha den i skolan ?! :D

jag vill fingra på den (A)

2009-03-26 @ 22:45:36
URL: http://quett.devote.se
Postat av: therese

haha jag har haft den i skolan men jag kommer nog ha den nån mer gång:P

2009-03-27 @ 20:23:18
URL: http://theresegarderob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0