har du stil?

Egentligen så finns det ju ingen dålig stil, det finns ju bara olika smak när det gäller kläder. Sen så finns det ju såklart dom som verkligen inte bryr sig och har på sig vad mamma köpte åt dej på Ica Maxi för x antal år sedan; för korta byxor uppdragna över naveln med instoppad halvsliten skjorta, hyfstat ovårdat hår (eller himla välkammat) och ett par glasögon på näsan. Och folk skäller på dom för att de inte har någon stil. Men kolla på catwalken, vad har dom på sig där? Jo exakt samma sak bara det att det står ett känt märke på lappen och priset är bara en aning högre än på Ica Maxi varorna.
Samtididigt är det mycket av det mode som visas på catwalken och som det skrivs om i modemagasin som inte går att anvaända, det aldeles för extremt och överdrivet och många tycker nog inte ens att det är snyggt. Så vem besämmer vad som är snyggt och vem som har känsla för stil? Upp till var och en skulle jag säga. Och det som jag precis skrev, det är egentligen helt emot vad jag tänker. Det vet varända person som känner mig, eftersom det ganska ofta händer att jag blir skitsur efter att ha sett en sådan person som jag nämnde i början av inlägget på stan. Jag klarar inte av det, iallafall 9 av 10 tillfällen gör jag inte det. Men jag önskar att jag gjorde.

Hur som helst är Pless sämst på att få mig att inte köpa saker eftersom hon lovat att stoppa mig från det när vi gick ner på stan och det första som händer är att jag köper en tröja på MQ (pitt jag glömde kolla efter det där midjebältet kom jag på nu). Måste ändå säga att hon gjorde ett bra försök men tröjan kostade faktiskt bara 24 kr, det är fan mindre än en latte kostar! Så jag kände att jag hade råd ändå.

Dessutom! Det är Paris, Kate and I (märket) och jag har velat köpa något i det märket hur långe som helst för deras kläder är supersöta men allt har varit lite för dyrt. Det här priset var helt perfekt, tröjan var fin, färgen var snygg och den passade. Prima.

Nu ska jag leta snäckor att göra örhängen av, tror ni jag hittar några? Kanske i vattenpölen utanför, vem vet. Och så ska jag fråga om jag får sy om mammas gamla jeansjacka (den är en aning lång och stor för att vara snygg).
See you soon


Kommentarer
Postat av: Shubakkan

Men den kostade bara 24 :-,då måste man faktikst få köpa den :(

2009-03-06 @ 08:42:25
URL: http://shubakkilukka.blogg.se/
Postat av: therese

haha japp men du var fortfarande dålig du-ska-inte-shoppa-coatch!

2009-03-06 @ 11:55:24
URL: http://theresegarderob.blogg.se/
Postat av: Shubakkan

2009-03-06 @ 13:05:01
URL: http://shubakkilukka.blogg.se/
Postat av: Shubakkan

Oj, nej jag var ascool :(

2009-03-06 @ 13:05:11
URL: http://shubakkilukka.blogg.se/
Postat av: therese

hehe lite cool kanske

2009-03-06 @ 14:45:23
URL: http://theresegarderob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0