gonna make it

Hejsan hejsan, som johanna sa: Men du är ju inte blond alls?! Och nej, det är jag faktiskt inte. Fan, jag vill vara blond nu med detsamma!

Här ser jag mest orange ut, men det här är den blondaste delen av mitt hår just nu och jag vill att resten ska ha samma färg det med. Resten är nämligen typ samma som innan vilket kanske inte ser helt okej ut. Men jag orkar inte bry mig just nu.

Annars är jag faktiskt ganska glad idag, för jag har kommit fram till en del saker om livet och så. Känns bra!

Det här med att jag lagt mitt kort åt sidan för ett tag, jag är faktiskt seriös med det! Jag tänker inte handla med det. Jag får såklart shoppa, men bara om jag får pengar av mina föräldrar. Jag har två möjliga gränser för när jag får börja använda kortet:

1. När jag skaffat ett jobb och fått min första lön. Dvs det kan ta ett tag.
eller:
2. När jag har mer än 4000 på kortet. Det kräver också att jag ska ha fått lön och då kommer även månadspeng inräknas.

Jag är alltså helt beroende av att jag får ett jobb. Men det är så jäkla svårt! Dels för att jag bara kommer kunna jobba en fast dag i veckan, typ söndag eller lördag, och det är assvårt att hitta nån som vill anställa en som en en-dag-i-veckan anställd. Sen så har jag ingen aning om hur och vad man bör skriva i en cv/ansökan. Så det är lite klurigt.
Men jag har nu stött på mitt första problem. Eller nej, två problem faktiskt (efter en dag!): räkningen på 500 för mina skor jag beställde förut kom idag, illa. Kanske kan få mamma att betala, hon kanske går på att jag behövde vårskor. Och sen så vill jag dödligt mycket ha det där nitbältet på MQ, fast jag vet ju inte vad det kostar. Om det kostar över 300 vill jag inte ha det, då är det för dyrt. Och dessutom så får jag ju inte använda mitt kort! Och det känns som att det kan bli svårare att lura i mamma att jag verkligen,verkligen, verkligen behöver ett midjebälte med nitar, särskilt eftersom jag har ungeför 10 midjebälten redan.

Dagens klädsel:

Blå, vid skjorta från Weekday
Svart latexkjol från Rut.m.fl
Mina nya mösntrade leggins från Monki. Dom är sjukt sköna!
Halsbanden är ett litet hopkok av nästan alla silverfärgade långa kedjor jag har hemma. Egentligen är det ett halsband som nästan ser ut såhär, med massor av kedjor, från Lindex (herregud, ofta jag vill ha nåt från Lindex) som jag vill ha men det är för dyrt (och jag får inte handla...) så jag gjorde mitt eget. Funka lika bra det.

DAGENS

Helt klart underbara! Dom här är från Rodarte som har visats nu på modeveckorna ute i världen. Det är bara lite Milano och sen Paris modevecka kvar nu på årets kaos. Fatta alla modeller. 6 veckors konstant modellande, men inte på samma ställe, det är New York, Milano, Paris, London, Köpenhamn... Det måste vara en himla pers.

Nu ska jag plugga Biologi för hela slanten, jag ska få mvg på provet, så är det bara!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0