blått och grönt

  

I våras (sommras?) fick jag en kasse kläder av Erika. Den innerhöll blandannat ett linne, legginsar, en jacka, ett par skor och en lång skjorta. Det mesta gick i grått (eftersom det var Erikas kläder och alla vet att grå är hennes favvofärg) förutom linnet som var svart. Har använt det mesta, förutom skjortan. Bestämde mig därför för att ha den idag (och för att den är fin och det var en sån jag ville ha på mig idag) och även skorna jag fick. Det blev helt enkelt en outfit a la Erika Anckarman. Satte lite färg på det hela genom att dra på mig blåa strumpisar och körde en knytning runt midjan med sidenband som får iallafall mig att tänka på Kinesiska kläder(?). Silverband i håret, gud vad det tryckte! Fick nästan huvudvärk.

DAGENS till Oscar, assnygga byxor idag! Dom var gröna, vilket var skitsnyggt. Letade efter ett par förut men hittade aldrig några i rätt grön färg, och nu är det inte riktigt min stil längre. Men hittar jag ett par jag gillar så funkar det ju alltid ändå.




Jumpsuiten jag pratade om att jag skulle sy. Känner att det kommer bli en utmaning, och jag tror det kommer ta ett tag för mig att lista ut hur man syr shorts. Funderar på att ta hjälp av ett mönster, men mönster är inte riktigt min grej. Der är min princip att inte använda sånna, ungefär som att inte dricka te på café.

Nu är det dags för kemi, pussar

Kommentarer
Postat av: erikiss

treeeeeevlans att kläderna kommer till användning iallafall ;D

2009-03-26 @ 20:30:40
URL: http://erikiss.devote.se
Postat av: therese

Yes its awsome dude:) behöver du tömma garderoben snart eller?XD

2009-03-27 @ 20:23:56
URL: http://theresegarderob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0