känsla för detaljer

Måndagskvällar är underbara när man bestämmer sig för att vara bara vara hemma. Jag satt och sydde från sextiden igår och slutai nte förrän 12. Jag kan inte sluta, jag älskar det! Sydde nästan klart hela kjolen men håller på att sy på pärlor. Den kommer bli awsome, tror jag. Vi får se.
Vid tio var det dessutom project runway, dom är så sjukt duktiga, det är himla härligt och se vad dom kan skapa själva av bara lite tyg. Lite synd däremot att man inte får se mera hur dom gör när dom syr, det skulle vara intressant och man kan säkert lära sig en del. Det som är så underbart och som jag älskar är att de fokuserar så mycket på detaljer i kläderna. Överhuvudtaget så tänker de flesta designerna på detaljer, inte bara i kläderna. På Sonia Rykels visning tillexempel, var allt uttänkt in i minsta detalj, till och med coca cola flaskorna var special designade.


Iallafall höjden av lycka var när Sex and the city satte igång direkt efter project runway. Det är så sjukt bra!


Idag behövde jag kompencera för igår, idag är jag manlig.
Puss nu ska jag koncentrera mig på historian.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0