Dunderlördag

Som jag trodde, nu är det söndag, men det här är faktiskt första gången jag är hemma själv och tar det lungt sen senaste blogginlägget skrevs, det har vart fullt upp för min del.

Klockan sex på lördagmorgon ringde Sofias helvetes väckarklocka, vi gick upp, gjorde en apgod couscous salld och drog iväg till bussen. Japp vi drog till Romme, tack everybode för en ashärlig dag!

(mer bilder kommer på min bilddagbok och på facebook)

Till nästa år ska inhandlas:
- ett par sköna och snygga pjäxor
- ett par balla skidglasögon, inte tråkiga och svarta.
- en större och färggrann skidjacka, typ rosa.

Japp, eller jag kan inte inhandla det, skidgrejor är lite dyrt, men julklapp? Födelsedagspresent?

Powernapade på bussen hem, drog en snabb duch, på med kvällsutstyrsel som för dagen bestod av det nya linnet från MQ, svart kjol under det och som vanligt svarta strumpbyxor och brett midjebälte. Dock inte kavajen för den hade Härdisen, det fick bli skinnjacka istället och smart som jag är tog jag klackskor och vi skulle gå från stan till rickomberga. Underbart för ett par fötter att ena halvan av dagen ha pjäxor och andra halvan ha klackskor. Eller kanske inte.

Drog till mark, där det var rejäl folksamling. Det var också där kvällen slutade, och tyvärr misslyckades vi med att dygna; vi somnade fyra. Två timmar till och vi hade klarat det. Men ioförsej så sov vi ju alla på bussen hem från romme, så det kanske inte räknades ändå.

HELGENS måste jag helt klart ge till hela lördagen som var en sjukt värd dag med skidåkning, sköna människor och lite festande.

 Nu är det Gossip Girl, puss



Kommentarer
Postat av: Shubakkilukka

Du var sämst på att dygna.

2009-03-08 @ 22:56:42
URL: http://shubakkilukka.blogg.se/
Postat av: therese

du med. hade du varit en riktig lämpe hade du suttit uppe ensam!

2009-03-09 @ 16:19:53
URL: http://theresegarderob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0