vi drar till fjällen

Okej jag kanske tjatar, men äntligen är den där biten av mig tillbaka. Nu kan jag va så som jag vill va, nu när dte är sol igen och man slipper dunis och man måste ha brillor.
Jag är mig själv igen.
Förstår mig inte riktigt på påsken egentligen, för det är en himla blandning av massa olika saker. Egentligen så är väl påsken ett mine av jesus korsfästelse och uppståndelse och så. Men varför firar man egentligen med middagar och luncher och allt, för det gör man ju på lördagen eller fredagen, och då hängde ju jesus på korset och var död. Och vad kommer äggen ifrån? Och påskkärringarna är ju ännu konstigare? Det är som att man bara slagit ihop en röra av olika grejer, för vad påskägg och godis har att göra med jesus korsfästelse har iaf inte jag någon aning om.

Iallafall härligt, man kan se det som ett hej till våren.

Ikväll drar jag till fjällen. Solen kommer steka och jag glider i backarna. Sköönt.
Ses efter påsk.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0