01 om mig

Föddes 31 Juli, 5 veckor tidigare än vad det var tänkt. Jag vet inte om jag då egentligen är ett septemberbarn, eftersom det var det jag var menad att bli?
Jag heter Ann (efter min mamma) Therese Östman men har aldrig gillat mitt namn särskilt mycket.
Ägnade första åren i en liten lägenhet men när lillebror Andres var påväg flyttade vi till radhus. Där bodde jag i 4 kvadratmeter stort rum, men fick ändå plats med säng, bokhylla, bord, en soffa och två fotöljer. Allt i mini-size då. Jag hade mer pennor än vad jag kunde räkna till, men drömde om en penna där det man ritade ploppade ut ur bilden och blev verklighet.
Efter det packade hela familjen ihop sig i en 2a för att sedan flytta till ett sjukt mycket större hus, som jag nu bor i.
Började dagis när jag var 4, började sverkerskolan när jag var 6, flyttade till tiunda till 5an och valde efter det natur på Fyrisskolan, där jag nu går sista året.
Mitt klädintresse har visat sig på olika sätt från ungefär den tiden jag började tiunda. Då i början var det i shockande färger, som övergick i en mixad stil där rött hår matchades med rosa krusskjorta, trasiga stuprör och Dr marten kopior. Det hade sin charm men skiljer sig ganska mycket från den stilen jag har nu. Båda ganska utstickande, men nu kanske inte lika skrikigt. Någongång kanske jag vet vad som faktiskt verkligen är jag.

Lilla jag.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0