Mixat och sytt, gammalt och nytt

Själva glädjen i att bestämma kläder är att hitta den perfekta kompinationen. Att använda ett plagg på olika sätt och på det sättet få fram ett helt nytt utseende på plagget. Det är det jag gillar. Och jag kan inspireras av mig själv ocg gamla bilder på bloggen, men jag har i princip aldrig samma kombination av kläder. Vad är det roliga i det? Man ska mixa så mycket som möjligt. Framförallt är det roligt om man har en varierad garderob. Gammalt och nytt är den bästa kombinationen. Är också så många plagg som många ser på som nya fast de egentligen inte alls är det. Conversen tillexempel. 50-talet var nog den tid dom användes som flitigast.

Koftan är farmors gamla, skjortan är köpt på vintagemässan och kjolen är sydd själv av ett lakan. Mest gammalt helt enkelt.

Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0