sofia härd den lilla bönan

Två saker gjorde så jag kände ångest långt in i ryggraden idag;
1. Jag la 99 kr på ett par helt vanliga svarta bomullsleggins.
2. Jag gick genom stan, och gick verkligen bara genom stan, och gick alltså inte in i någon butik alls. Jag verklugen kände hur plånboken skrek SPENDERA! åt mig.

Och angående första punkten, det som egentligen var värst, det var hur mycket jag älskade dom när jag satte på mig dom i provrummet. Jag kände ren och skär kärlek. Lite hemskt med tanken på att det bara var ett par vanliga svarta bomullsleggins. Nej, jag får helt enkelt vika ner mig; mina svarta bomullsleggins kommer jag hålla mycket kärt till den dagen dom spricker. Det var alltså ett bra köp (fast vill inte riktigt erkänna det).


DAGENS var ett bra tag sen, men idag har jag hittat en person som förtjänar den; Sofia Härd! Herregud, kan ju inte låta bli när tjejen har precis samma problem som jag hade i höstas (fortfarande har?); hon kan inte gå in i en butik utan att sen komma ut ur affären och fråga sig själv "Hur hände det här?" och kolla på sina fulla kassar. Det är så det ska va. Super!

Puss och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0