Pärlor, pärlor, pärlor...

Efter att gått upp senast sju fem dagar i rad och dött före nio på kvällarna av utmattning var jag klarvaken imårse när klockan ringde. Hade då två timmar att ducha och klä på mig, rätt så mycket helt enkelt. Och tur var väl det, har aldrig haft så svårt att bestämma vad jag ska ha på mig!
Gick från min garderob, till mammas garderob, ner till tvättstugan, in i min garderob igen, kollade Andreas garderob, pappas också, tillbaka till mammas där jag tillslut bestämde mig för ett par kostymbyxor. Sen var det samma veva igen för att bestämma tröja och sen kofta... Det enda jag hade att gå på var att jag ville ha röda läppar, uppsatt frisyr och nedtonade färger på kläderna. Jag hann nätt och jämt på dom där timmarna, men hade egentligen kunnat ta några timmar till. Läraren var sjuk och min första lektion började då halv två...

 
Efter en lång tid av rock, glam och mörk bohem känner jag att ett stilbyte är påväg. Eller nej ett smakbytte, villet är värre eftersom jag då (av brist på pengar) tvingas ha alla gamla kläder som jag inte längre gillar lika mycket.
Varför är man inte rik?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0