gör det själv - skosmycke

Ville ju köpa skorna från monki med sammetsrosetter, men bestämde mig för nej. Så nu har jag gjort mina egna sammetsrosetter iallafall, som jag kan sätta på vilka skor jag vill!


Steg för steg, så här gör man!

1. Skaffa lite sammetstyg, passande sytråd och en bra sax!


2. Klipp till två bitar av tyget, ca 15 gånger 30 cm.


3. Vik sedan ihop bitarna såhär! Tillslut ska du ha fått ett fint litet paket.










4. Linda sedan sytråden mååånga varv runt mitten av tygpaketet. Se till att dra åt ordentligt och att det verkligen är på mitten! Om det behövs kan du också sy ihop på kanterna. Jag gjorde det för att det skulle hålla ihop bättre och se lite snyggare ut.


5. Sen behöver du två klämmor, som du klipper av i passande längd så de inte syns om du placerar de på undersidan av rosetten.


6. Sy sedan fast klämmorna på undersidan av rosetterna, se till att de sitter ordentligt!


7. Sen är rosetterna färdiga och bara att klämma fast på vilka pumps du vill! Går också att använda på kläder och i håret!


De e riktigt enkelt och tar inte lång tid alls!
Pusspuss


Kommentarer
Postat av: Lina

Åh du är så fixig och duktig! :D

2010-09-16 @ 22:52:31
URL: http://linasvea.blogg.se/
Postat av: therese

haha tack men de e inte så svårt så testa själv!!:)

2010-09-17 @ 21:28:07
URL: http://theresegarderob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0